18 jan
7 gode grunde til at annoncere med Bing Ads-image

7 gode grunde til at annoncere med Bing Ads

Bing Ads – En overset mulighed

Bing ads kan det noget, og er der overhovedet nogen, der bruger Bing browseren? Svaret er ja og ja.
Godt nok er Bing en meget lille spiller i forhold til Google. Men der er stadig 13 millioner månedlige søgninger på Bing i Danmark, hvilket svarer til 9% af alle søgninger. Ligeledes er priserne for betalte søgeord i Bing ads langt billigere end i Google Ads.
Læs med her - og få 7 gode grunde til hvorfor du bør supplere din online annoncering med Bing ads.

1. Mindre konkurrence og billigere klikpriser

Konkurrencen på det betalte søgemarked er bestemt ikke blevet mindre de sidste år. Priserne er højere end nogensinde, og især Google ads har disse dage skyhøje klikpriser. Konkurrencen på søgeordene er ikke så voldsomt i Bing ads. Dette betyder, at klikpriserne i gennemsnit er 33,5 % lavere. Ikke nok med det, så et konkurrencen og positionerne på de enkelte annoncer også mindre. Dette betyder, at dine annoncer vil på bedre positioner og dermed have større effekt.  

2. Opsætning af Bing ads er nemt

Jeg ved, hvad du tænker. Flere platforme at holde styr på, endnu en kontoopsætning, nye budstrategier osv. Folkene bag Bing er klar over, at de er en mindre spiller på markedet end Google Ads. Derfor har de gjort det nemt for dig. Du har i dag muligheden for at linke din Google Ads konto med din Bing ads konto. Herefter kan du problemfrit importere hele eller dele af din Google Ads opsætningen. Se hvordan du gør her. Har du bare lidt kendskab til Google Ads, vil du meget nemt kunne finde rundt i Bing ads, da interfacen de to programmer imellem, minder utrolig meget om hinanden.
Du kan oprette en Bing konto her, hvis du skulle være interesseret.

3. Højere Return On Investment

Mindre konkurrence og lavere klikpriser betyder, at du rent faktisk får en bedre ROI i Bing ads.
Jeg plejer at anbefale, at man supplerer med Bing ads, da jeg ikke mener, den kan stå alene. Dog er de konverteringer du får fra Bing ads er både til en bedre pris samt af høj kvalitet. 

4. Fantastisk support 

Google har travlt, og man kan derfor tit opleve at blive spist af med en chatbot eller blive ledt igennem en labyrint af pre-udformede spørgsmål, når man har behov for hjælp. Her må jeg rose Microsoft og Bing for at have en glimrende support. Du kan inden for få minutter få fat i et menneske af kød og blod, der kan hjælpe dig med dine tekniske problemer eller svare på dine spørgsmål.  Det kan vi godt lide! 

5: Ny mulighed

Skønt Bing ads og Google Ads minder meget om hinanden, er der alligevel en betydelig forskel. 
Bing ads har nemlig den mulighed at kunne målrette annoncering direkte efter operativsystemer på mobiltelefonere eller computere. Dette er især interessant, hvis du med udvikling af app ønsker at annoncere mod et styresystem frem for et andet. Denne mulighed bør du udnytte til din fordel.

6: Det amerikanske marked 

Står du og skal annoncere på det amerikanske marked, så skal du i gang med Bing ads! Hvor Bing står for ca. 9% af søgningerne herhjemme, er det helt op til 35% af søgningerne i USA. Og bare rolig, klikpriserne er stadig ca. 33% lavere og konkurrencen mindre. Yahoo, AoL og Internet Explorer er stadig store søgemaskiner i USA og bliver brugt flittigt.

Bing dækker naturligvis også resten af verden.

7: Bing + Linkedin

Linkedin er en portal i enorm vækst i disse dage. Linkedin tilbyder deres egen markedsføring, men er som bekendt ejet af Microsoft, som også ejer Bing, og derfor er Linkedin et kæmpe udstillingsvindue for dine annoncer gennem Bing ads. Linkedin egner sig ikke til alle typer annoncering, men til de rigtige brancher er Linkedin + Bing et match made in heaven. Ligeledes er priserne her stadig rimelige, og potentialet er nærmest uendeligt.

Hvis du er interesseret i at høre mere om annoncering på Bing ads, er du velkommen til at kontakte os her. Tak fordi du læste med!

  

Kunne du lide artiklen?

Tilmeld dig vores nyhedsbrev, og hold dig opdateret på nyt fra vores redaktion.